Rejestracja
Partner
Responsive image

Black Friday i Cyber Monday


2016-11-27

Black Friday oraz Cyber Monday

To dwa szczególne dni które zostały zamienione na święta handlu. Istnieje pewna legenda która opowiada słuchaczom o tym jak powstał Black Friday. Za to Cyber Monday jest tworem dość młodym i dopiero zyskuje swój rozgłos. A teraz postaram się w skrócie opisać legendę która opisuje powstanie black friday.


W czasach powojennych zauważono że w piątek, w dzień po czwartkowej uroczystej wigilii, praktycznie nikt nie wychodzi do sklepów aby robić zakupy. Ten marazm trwał aż do poniedziałku, co sprawiało że handlarze mieli gorsze humory. Brak klientów był tak dotkliwy że piątek dzień po wigilii w USA został nazwany Black Friday czyli w Polskim tłumaczeniu „Czarny Piątek”.


Receptą na marazm w handlu po dniu świątecznym miała być super promocja na towary. To był pomysł który czarny piątek zamienił w złoty piątek. Oczywiście oficjalna nazwa się nie zmieniła bo bardzo przypadła Amerykanom do gustu i do tej pory nikt nie myśli o zmianie. Od czasu wymyślenia czarnego piątku jako dnia w którym w każdym sklepie są ogromne zniżki na wszystkie towary, uważa się w Ameryce że jest to dzień który otwiera sezon świątecznych zakupów.


I faktycznie, pomysł ten się sprawdził. Sprawdził się tak dobrze że już prawie cały świat obchodzi Black Friday, jako dzień dużych promocji które sięgają nawet 70 – 80 %. Już utarło się że w ten dzień ludzie głównie szturmują sklepy z elektroniką użytkową. Ukroić część tortu z niekontrolowanego handlu chcą też skubnąć inne branże dlatego niemrawo wprowadzają podobne obniżki lub tylko na podatek VAT czyli do 23 %.


Czarny Piątek faktycznie otwiera sezon wyprzedaży świątecznych niemal na całym świecie. To już staje się tradycją. W Polsce dopiero drugi raz ale już teraz widać że będzie to święto co roku kontynuowane. Czarny piątek poprawił sytuację w handlu w Ameryce i innych krajach. Ale głównie pomysł miał poruszyć część konsumentów aby wyszła z domu i poszła na zakupy. I tak też się stało. Czarny Piątek obudził też handel w sobotę i w niedzielę w Ameryce. I tutaj docieramy do nowej tradycji która dopiero się kreuje ale naśladując starszego brata Black Friday, szybko umacnia swoją pozycję wśród maniaków promocji.


Cyber Monday

Cyfrowy poniedziałek z angielskiego czyli Cyber Monday to nowe święto które powstało w 2005 roku. W pierwszych latach było nieśmiałe i kultowane tylko przez małe sklepiki internetowe. To święto miało na celu zwrócić uwagę na promocje w sklepach internetowych. Po wielkiej wyprzedaży wśród klientów sklepów stacjonarnych, właściciele e-biznesów też chcieli na siebie zwrócić uwagę konsumentów. Dlatego zaraz po Black Friday utworzono Cyber Monday. Cyfrowy poniedziałek dotyczy głównie sfery internetowej ale sklepy stacjonarne doskonale sobie radzą z adaptacją tego święta pod swoje cele sprzedażowe. Przecież zwykłe przedmioty też można sprzedawać za pomocą internetu i tutaj powstaje pole do popisu dla handlowców stacjonarnych. Cyber Monday nie musiał zdobywać świata szturmem jak Black Friday. Czarny piątek zdobyłrozgłos za pomocą telewizji i ściany ludzi która szturmowała sklepy. Każdy właściciel powierzchni handlowej marzy o takich tłumach kupujących. A te wszystkie osoby które przychodzą do sklepu w czarny piątek wychodzą zazwyczaj z kilkoma zakupami. Tylko dlatego pomysł rozlał się po całym świecie. Cyber Monday idąc za ciosem po śladach starszego brata Black Friday ma znacznie łatwiej. Tam gdzie Czarny Piątek zyskał uznanie, Cyfrowy Poniedziałek jest adaptowany z automatu jako zintegrowana kontynuacja promocji.

Wiarygodna Firma 2009 – Wszystkie prawa zastrzeżone. © Zawartość strony internetowej WiarygodnaFirma.pl chroniona jest przez polskie prawo autorskie oraz prawo własności intelektualnej. Prawa do serwisu oraz treści w nim zawartych należą do firmy Ads-Center Sp. Zo.o. z siedzibą we Wrocławiu 53-413, Biuro: w Sky Tower Wrocław. przy ul. Gwiaździsta 62, piętro 12 nr lok. 2, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000717286, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy KRS, posiadająca NIP: PL8992840746, wysokość kapitału zakładowego i wpłaconego: 10000 PLN. Wszystkie logotypy, nazwy własne, projekty graficzne, filmy, teksty, formularze, skrypty, kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe są znakami zastrzeżonymi i należą do serwisu. Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony WiarygodnaFirma.pl bez zgody właściciela jest zabronione. Serwis WiarygodnaFirma.pl stworzony przez: Krzysztof Wolski