Rejestracja
Partner
Responsive image

Audyt strony internetowej za 4 tyś zł ?


2018-05-03

Audyt strony internetowej

W Polskim internecie przeważają strony budowane na WordPress, Drupal oraz Joomla, są to systemy zaprojektowane do budowania prostych stron opartych o system stworzonych wtyczek i plugin-ów. Dlaczego o tym wspominam ? Chcę zwrócić uwagę na fakt iż Polscy przedsiębiorcy szukają oszczędności i rzadko inwestują więcej niż 2 tysięcy złotych w produkcję własnej witryny internetowej. Sprawa inaczej ma się przy sklepach internetowych których ceny produkcji zaczynają się od 3 tysięcy i dochodzą nawet do 20 tysięcy złotych. Jednak sklepy internetowe wymagają dużego wkładu i gdy zainwestujemy w taki konkretny produkt który jest budowany pod konkretnego kontrahenta ostatecznie jest pozbawiony wszelkich wad a umowa zawiera gwarancję współpracy z programistami którzy tworzyli oprogramowanie.


Powyższy przegląd obrazuje nam jak wygląda rynek stron internetowych. Przeważają produkcje oparte na darmowym oprogramowaniu na które zakładane są tylko inne skórki i w takiej formie sprzedawane jako stworzona strona internetowa, po przeciwnej stronie mamy sklepy internetowe tworzone za poważne pieniądze i wykonywane przez prawdziwych specjalistów.


Powstaje pytanie gdzie tutaj znajduje się miejsce na audyt za 3 albo 4 tysiące złotych ?

Coraz częściej dochodzą do naszej redakcji informacje o ofertach audytu SEO strony internetowej w cenie od 3 do 4 tysięcy złotych. Oferent próbuje swoje wynagrodzenie bronić sugerując że wykonanie dokładnej ręcznej pracy zajmie dużo czasu a uzyskane wyniki pozwolą dokonać wdrożeń które poprawią widoczność witryny w wynikach wyszukań. Tak z tą tezą się zgodzę, strona która zostanie pozbawiona błędów strukturalnych ma większe szanse na osiągnięcie lepszych pozycji na swoich frazach niż gdyby pozostawić wszystkie błędy w niezmienionej formie. Zastanowić należy się jednak nad formą i jakością takiego audytu.


Czy audyt (szczególnie wykonany ręcznie) jest rzetelny ?

Trudno tutaj oceniać kompetencje wielu osób. Na pewno znajdą się takie osoby które doskonale poradzą sobie z audytem na stronie która posiada 100 podstron. Zajmie im to dużo czasu, ale jeśli skrupulatnie będą sprawdzać każde znaczniki i ich wypełnienie to z pewnością osiągną cel swojej pracy. Ale zastanówmy się ile takich omnibusów może być. Aby zobrazować trudność działania należy samemu spróbować przeanalizować kod 100 podstron jednej witryny. Zapewniam że już przy 10-tej podstronie mogą wystąpić problemy z zapamiętywaniem zawartości znaczników Title czy Description oraz kombinacją słów kluczowych w nich użytych.


Dlatego jeśli jesteś przedstawicielem lub właścicielem poważnej firmy która zainwestowała w budowę własnej witryny więcej niż 2 tysiące złotych, nie daj się nabrać na audyt za 3 lub 4 tysiące. Taki audyt przeprowadzony ręcznie może posiadać liczne błędy ludzkie. Dlatego w odpowiedzi na zapotrzebowanie, na rynku SEO pojawiły się programy automatycznie przetwarzające wszystkie podstrony wskazanej witryny internetowej. Komputer jest w stanie przeanalizować poprawnie nawet milion podstron. Żaden człowiek raczej nie podoła takiemu zadaniu bez pomocy narzędzi w postaci profesjonalnych programów analitycznych. Powstanie takich programów do analizy stron spowodowało znaczny spadek wartości usługi audytu strony internetowej. Użycie programu komputerowego znacznie skraca czas oraz zaangażowanie człowieka w proces analizy. Osoba przeprowadzająca audyt otrzymuje listę błędów wraz z miejscami gdzie występują. Wystarczy odnaleźć w kodzie lub CMS odpowiednie miejsca i wymienić dane na poprawne takie które nie powodują występowania dalszych powieleń treści czy błędów składni kodu.


W osobnym artykule opiszemy jak powinna przebiegać prawidłowo współpraca z osobą która przeprowadza audyt strony internetowej oraz jak pobieżnie samemu wycenić takie zlecenie.

Wiarygodna Firma 2009 – Wszystkie prawa zastrzeżone. © Zawartość strony internetowej WiarygodnaFirma.pl chroniona jest przez polskie prawo autorskie oraz prawo własności intelektualnej. Prawa do serwisu oraz treści w nim zawartych należą do firmy Ads-Center Sp. Zo.o. z siedzibą we Wrocławiu 53-413, Biuro: w Sky Tower Wrocław. przy ul. Gwiaździsta 62, piętro 12 nr lok. 2, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000717286, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy KRS, posiadająca NIP: PL8992840746, wysokość kapitału zakładowego i wpłaconego: 10000 PLN. Wszystkie logotypy, nazwy własne, projekty graficzne, filmy, teksty, formularze, skrypty, kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe są znakami zastrzeżonymi i należą do serwisu. Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony WiarygodnaFirma.pl bez zgody właściciela jest zabronione. Serwis WiarygodnaFirma.pl stworzony przez: Krzysztof Wolski