Rejestracja
Partner
Responsive image

Google Panda 4.2


2015-07-26

Google jako wyszukiwarka

Sam projekt powstał około 1995 roku, jednak finalną wersję wraz z nazwą do dziś znaną zarejestrowano w 1997 roku. W pierwotnej wersji wyszukiwarka miała nazywać się BackRub, jednak założyciele firmy Larry Page i Siergiej Brin poszukiwali nowej lepszej nazwy. W trakcie burzy mózgów która trwała kilka dni, współlokator Larrego wypisał na tablicy nazwę Googol. Jeszcze tej samej nocy Larry sprawdził dostępność domeny i zarejestrował ją czymprędzej. W środku nocy wpisał nową nazwę wyszukiwarki na tablicy. Następnego ranka jedna ktoś dopisał na tablicy „chyba miał być googol. Oto kulisy powstania nazwy najpopularniejszej wyszukiwarki. Już w 1997 roku założyciele Google mieli opracowany prototyp algorytmu który do dziś znany jest jako PageRank. Algorytm ten ma za zadanie określać wartość stron na podstawie zawartości witryny, jej budowy oraz jakości linków przychodzących do witryny. Oczywiście PageRank to nie tylko wymienione w poprzednim zdaniu wagi. Ogólnie na dzień dzisiejszy nikt spoza firmy Google inc nie potrafi określić ile jest parametrów które decydują o konkretnej pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania. Możemy się jednak domyślać że jest ich ponda 200 gdyż kiedyś ktoś ujawnił takie dane.


Spam w wyszukiwarce

Od samego początku istnienia wyszukiwarek internetowych, istnieje również SPAM który ma zaśmiecać i zniekształcać jakość wyników najpopularniejszej z wyszukiwarek. Właściciele witryn internetowych pragną by ich strony znajdowały się najwyżej w rezultatach które otrzymują internauci. Dlatego też wraz z rosnącą ilością SPAM-u pojawiają się też odpowiedzi giganta z Mountain View w postaci modyfikacji słabych punktów algorytmu. Tak skomplikowany algorytm który potrafi ustawić w odpowiedniej hierarchii biliony witryn musi posiadać słabe punkty. I właśnie za pomocą tych niewielkich luk amatorzy pierwszych pozycji atakują wyszukiwarkę tak aby ich strona wygrała z konkurencją. Po pewnym czasie a dokładnie w 2010 roku pojawiły się algorytmy które miały na celu odfiltrować z wyników wyszukiwania strony które sprawiały że wyniki otrzymywane podczas przeszukiwania zasobów wyszukiwarki były zakłamane.


Panda 4,2

Jako pierwszy algorytm który miał za zadanie odchudzić wyniki wyszukiwarki nazywał się pingwin, dopiero następny algorytm który miał już sprawniej działać nazywał się panda. To ten drugi system jest do tej pory aktualizowany i ma prawdziwe zbawienny wpływ na otrzymywane rezultaty podczas wyszukiwania. Panda w swej pierwotnej postaci był algorytmem testowym który jako pierwszy wycinał z wyników wyszukiwania strony o niskiej jakości merytorycznej. Podczas wyrzucania słabych stron które w swej budowie i zawartości przypominały pospolity SPAM który miał na celu budowanie milionów linków do śmieciowych stron, wartość traciły również strony które były linkowane z tego słabego zaplecza. Tym samym Panda jest pierwszą sprawną machną która potrafi faktycznie zniechęcić cwaniaczków do wpływania na wyniki wyszukiwarki.


Krótka historia aktualizacji

W 2011 roku powstało aż 9 aktualizacji algorytmu Panda. Po pierwszych sukcesach programiści z Google postanowili dopracować algorytm który naprawdę pomógł oczyścić wyszukiwarkę ze śmieci. W 2012 roku mieliśmy również duży wysyp aktualizacji, było ich aż 14. Wszyscy dobrze pamiętamy zawirowania na rynku pozycjonowania. Wszyscy pseudo specjaliści musieli od nowa uczyć się wpływania na rezultaty otrzymywanych wyników wyszukiwania. Dlatego też jest kontynuowana krucjata którą rozpoczęto wraz z wprowadzeniem algorytmu sprzątającego pod nazwą Panda. W roku 2013 aktualizacji było już niewiele, zaledwie trzy. Ale świadczy to o tym że poprzednie akcje doprowadziły do skutecznego oczyszczenia wyszukiwarki ze śmieci które tam zalegały. Następny rok czyli 2014 to również mała liczba aktualizacji. W całym 2014 roku zaledwie dwa razy wydano aktualizację sprzątającego algorytmu. W obecnym roku mamy do czynienia już tylko z 1 aktualizacją i raczej następnych w bieżącym roku nie będzie. Władze Google zakomunikowały że obecna aktualizacja pod nazwą Panda 4,2, będzie pracowała przez około 10 miesięcy i w całej rozpiętości czasu będzie wycinać śmieci z wyszukiwarki. Poprzednie aktualizacje miały na celu natychmiastowe sprzątanie, obecna poprawka będzie zbierać dane i w czasie ich przetwarzania będzie podejmować decyzje o kolejnych karach za SPAM.


Każdy specjalista który pozycjonuje musi się teraz porządnie rozglądać gdyż w każdej chwili strony które były przez niego podrasowane mogą zacząć spadać w wynikach wyszukiwania. Algorytm Panda ma za zadanie staranne ocenianie źródeł linków i stosowne działanie w przypadku odnalezienia zbyt bliskich powiązań ze stroną pozycjonowaną.

Wiarygodna Firma 2009 – Wszystkie prawa zastrzeżone. © Zawartość strony internetowej WiarygodnaFirma.pl chroniona jest przez polskie prawo autorskie oraz prawo własności intelektualnej. Prawa do serwisu oraz treści w nim zawartych należą do firmy Ads-Center Sp. Zo.o. z siedzibą we Wrocławiu 53-413, Biuro: w Sky Tower Wrocław. przy ul. Gwiaździsta 62, piętro 12 nr lok. 2, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000717286, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy KRS, posiadająca NIP: PL8992840746, wysokość kapitału zakładowego i wpłaconego: 10000 PLN. Wszystkie logotypy, nazwy własne, projekty graficzne, filmy, teksty, formularze, skrypty, kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe są znakami zastrzeżonymi i należą do serwisu. Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony WiarygodnaFirma.pl bez zgody właściciela jest zabronione. Serwis WiarygodnaFirma.pl stworzony przez: Krzysztof Wolski