Rejestracja
Partner
Responsive image

Luka w algorytmie Google


2015-03-31

Google i algorytm, jak to działa ?

Wyszukiwarka Google posiada unikatowy algorytm dzięki któremu może tworzyć rankingi witryn internetowych a następnie według swoich zasad wyświetlać wyniki dla konkretnych zapytań tworzonych przez zwykłych internautów. Odbywa się to następująco, internauta który szuka konkretnych informacji, wprowadza frazę kluczową, słowa, od jednego do nawet pięciu w formularz na stronie Google. W następstwie naciśnięcia przycisku „szukaj”, otrzymujemy ostatnio ustalony ranking. Wszelkie ustalenia rankingu opierane są na wielu bo ponad pięciuset składnikach całej oceny. Ważność poszczególnych elementów składowych na końcową ocenę znana jest jedynie garstce osób pracujących w Google. Pracownicy nie mają dostępu do wszystkich składowych tylko każdy odpowiada za swoją część składową oceny, dzięki temu tylko dwaj założyciele firmy znają całościowo idealną metodę na osiągniecie sukcesu w ich portalu.


Jak zbierane są dane do oceny witryn ?

Firma Google posiada tak zwane boty (pająki), mają one za zadanie odwiedzać strony internetowe i zbierać wszelkie dane które tam są zawarte w celu utworzenia kopii 1:1 całego internetu (treści + zakodowane dane dotyczące ilości treści, linków wewnętrznych, wychodzących i przychodzących). Za pomocą tak zdobytych informacji wyszukiwarka może oceniać poszczególne witryny poprzez pryzmat ilości zawartej treści, budowy strony wraz z podstronami, ilość popełnionych błędów w kodzie oraz co najważniejsze, zgodność słów kluczowych z treścią witryny oraz linkami przychodzącymi. Na podstawie tych i wielu innych wytycznych strona zostaje oceniona i tak umieszczona w rankingu. Ranking sortuje się na podstawie zdobytych punktów podczas oceny końcowej. Tak właśnie tworzone są wyniki wyszukiwań które są widoczne internautom którzy wprowadzają zapytanie do wyszukiwarki Google.


Kłopoty Google z fałszywymi wynikami

Wyszukiwarka Google cieszy się bardzo dużą popularnością od samego początku jej istnienia. Z tej popularności biorą się również kłopoty tego medium. Od samego początku właściciele witryn internetowych próbują wpływać na wyniki przedstawiane internautom za pomocą wielu sztuczek. Metody spamowania wyszukiwarek są tak liczne że do ich opisania należy stworzyć książkę dlatego nie będę się tutaj nad tym rozpisywał. Właściciele wyszukiwarek walczą z metodami wypaczania ich wyników za pomocą zmian algorytmów, niestety ostatnie zmiany w Google otworzyły drogę do nowych metod walki z konkurencją. Zmiany o nazwie Pingwin i Panda, które wywróciły świat SEO do góry nogami są też luką w całym algorytmie. Powyższe dwie zmiany w algorytmie oceny strony w Google, bardzo skrupulatnie wyczyściły rankingi stron znajdujące się w bazie wyszukiwarki. Spowodowały również wyrzucenie z rankingów, stron które były tworzone wyłącznie w celu zakłamania wyników. Niby wszystko ok, tylko geniusze SEO nauczyli się nowej techniki która wykorzystuje Pingwina i Pandę do wyrzucania z rezultatów wyszukiwania stron konkurencji.


Luka w algorytmie Google

Luka ta została odkryta i upubliczniona przez pracownika serwisu WiarygodnaFirma.pl . W pierwszym momencie próbowaliśmy skontaktować się z przedstawicielami firmy Google we Wrocławiu. Niestety aby dostać się do biura Google we Wrocławiu, w pierwszej kolejności należy zadzwonić pod numer dostępny w wizytówce firmy. Niestety, prędzej można dostać raka od trzymania telefonu komórkowego przy uchu niż ktoś odbierze telefon. Próbowaliśmy przez cały tydzień od poniedziałku do piątku w całym przedziale czasowym gdy biuro niby pracuje. Telefon dzwoni ale nikt go nie odbiera. Dlatego podjęto decyzję o upublicznieniu tej metody w celu zmuszenia firmy Google do wprowadzenia zmian aby załatać tą lukę.


Za pomocą luki którą odkryto można spychać strony konkurencji na dalsze strony wyników wyszukiwania. Wiadomo że mało który internauta schodzi poniżej pierwszych dziesięciu wyników. Prędzej doprecyzuje wpisaną frazę niż zajrzy na drugą stronę wyników. Uporczywie stosując tą metodę wykorzystującą lukę w algorytmie Google można wyrzucić strony konkurencji do filtra lub doprowadzić do zbanowania strony całkowicie. Ostatnie dwa wydarzenia oznaczają dla firmy lub sklepu internetowego nawet bankructwo.


Google udostępniając taką lukę w swoim algorytmie działa na szkodę firm z całego świata. Dlatego WiarygodnaFirma.pl uważa że Google powinno wprowadzić jedną z opracowanych technik blokowania tej metody. Gdy poznaliśmy mechanizm ataku na wyniki wyszukiwania za pomocą algorytmu Google, opracowaliśmy również kilka metod skutecznej walki z takim procederem. Niestety zmiany musi wprowadzić Google. Narzędzia które udostępnia Google niestety nie działają wystarczająco skutecznie, są po prostu zbyt wolne. Narzędzia które w tym momencie wyszukiwarka udostępnia właścicielom witryn, mogą jedynie reagować na wykryte zagrożenie. Jednak powolna reakcja wyszukiwarki na wprowadzone informacje o ataku, powodują praktycznie brak skutecznej obrony własnej witryny.


Zważyłeś że Twoja strona spada w wynikach wyszukiwania ?

Metoda działania na niekorzyść cudzej strony była już wcześniej znana, jednak jej praktykowanie często pomagało konkurencyjnym stronom. Dopiero od wprowadzenia zmian w postaci Pingwina i Pandy otworzyło drogę do skutecznego de-pozycjonowania konkurencji w rankingach stron w wyszukiwarce Google. Jeśli uważasz że ktoś atakuje Twoją stronę, wysuwasz takie wnioski obserwując wyniki w Google na konkretne frazy, skontaktuj się z nami. Przeprowadzimy audyt i pomożemy stwierdzić czy strona jest atakowana oraz metody obrony obecnie dostępne.

Wiarygodna Firma 2009 – Wszystkie prawa zastrzeżone. © Zawartość strony internetowej WiarygodnaFirma.pl chroniona jest przez polskie prawo autorskie oraz prawo własności intelektualnej. Prawa do serwisu oraz treści w nim zawartych należą do firmy Ads-Center Sp. Zo.o. z siedzibą we Wrocławiu 53-413, Biuro: w Sky Tower Wrocław. przy ul. Gwiaździsta 62, piętro 12 nr lok. 2, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000717286, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy KRS, posiadająca NIP: PL8992840746, wysokość kapitału zakładowego i wpłaconego: 10000 PLN. Wszystkie logotypy, nazwy własne, projekty graficzne, filmy, teksty, formularze, skrypty, kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe są znakami zastrzeżonymi i należą do serwisu. Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony WiarygodnaFirma.pl bez zgody właściciela jest zabronione. Serwis WiarygodnaFirma.pl stworzony przez: Krzysztof Wolski