W Polsce o globalizacji można
powiedzieć tyle że każda firma która obsługuje cały nasz kraj
należy do tego segmentu. Takie firmy są łatwym celem dla
internetowych oszustów. Korzystając z faktu popularności jakiejś
firmy można przyjąć założenie że przynajmniej 10% Polaków jest
klientami takiego przedsiębiorstwa. Dlatego opłaca się rozesłać
fałszywe informacje mailowe do przypadkowych odbiorców. Takie listy
adresów e-mail można bez większych problemów zakupić na
internetowych aukcjach.
Mimo że treść jest bardzo podobna do
oryginalnych wiadomości, a sam e-mail jest opatrzony firmowymi
logotypami, to i tak można w łatwy sposób dostrzec różnice. W
pierwszej kolejności, czerwone światło w naszym mózgu powinna
wywołać paczka jako załącznik. Firma obsługująca paczko-maty
InPost nigdy nie dodaje do wiadomości załączników. Dodatkowo
firma zawsze podaje 24 cyfrowe numery przesyłek. W zbadanych
fałszywych wiadomościach znajdują się numery o długości 23
znaków. To podstawowe elementy ujawniające fakt że wiadomość
jest wysłana przez bliżej nie związaną osobę z firmą InPost.