Rejestracja
Partner
Responsive image

Kodeks dobrych praktyk


2014-12-28

Co to jest Kodeks Dobrych Praktyk ?

To dobre pytanie. Do niedawna tylko duże szanujące się firmy wdrażały taki kodeks dobrych praktyk aby standaryzować większość procesów. Dzięki temu w każdej markowej restauracji z szybkim jedzeniem jesteśmy obsługiwani na podobnym standardzie. Wiadomo zawsze dochodzi czynnik ludzki i tylko to odrobinę nachyla ramy standardu w jedną lub w drugą stronę. Stosowanie kodeksów dobrych praktyk jest przydatne w wielu dziedzinach. Nowelizacja prawa handlu pod 25 grudnia 2014 roku, wprowadza możliwość stosowania takiego kodeksu w kierunku obsługi po sprzedażowej wobec klienta detalicznego. Jest to droga która wyróżni firmy o wysokiej kulturze biznesu nad tyki które chcą zarobić za wszelką cenę.


Jak stworzyć kodeks dobrych praktyk ?

Jeśli nie masz pomysłu jak stworzyć kodeks dobrych praktyk w biznesie, możesz na początek przyjrzeć się ramom i krótkim opisom które są zawarte w kodeksie który wprowadziliśmy w 2009 roku. Tak już kilka lat wcześniej wprowadziliśmy ramowe kodeksy dobrych praktyk w biznesie i nakłanialiśmy do tego swoich kontrahentów.


Stworzenie kodeksu nie powinno być trudne. Wystarczy pomyśleć jak samemu chciałbyś być traktowany jako klient i jako pracownik. Spisanie takich praktyk jest przejrzyste. A sam mawiam że gdy mamy podstawy zawsze łatwiej rozbudować o nowe pomysły. Na przedstawionym przykładzie prezentujemy zaledwie ramy całego kodeksu ale to dobry punk wyjścia dla każdego przedsiębiorcy.

Kodeks dobrych praktyk w biznesie

Jak wdrażać ?

Najlepiej ogłosić powstanie takiego kodeksu w firmowej notatce lub na najbliższym spotkaniu. Oczywiście pracownicy powinni zostać przeszkoleni z nowych standardów. Pamiętajmy że kodeks obowiązuje również menadżerów i kadrę dyrektorską. Zapewniam że takie zmiany wpłyną na polepszenie stosunków między pracownikami. W przypadku klientów również można oczekiwać ocieplenia stosunków. Wszelkie dobre praktyki zazwyczaj procentują w postaci dobrej opinii wśród konsumentów. A polecenie usługi lub towaru przez znajomego lub kogoś z rodziny działa lepiej niż doskonała reklama w telewizji.

Wiarygodna Firma 2009 – Wszystkie prawa zastrzeżone. © Zawartość strony internetowej WiarygodnaFirma.pl chroniona jest przez polskie prawo autorskie oraz prawo własności intelektualnej. Prawa do serwisu oraz treści w nim zawartych należą do firmy Ads-Center Sp. Zo.o. z siedzibą we Wrocławiu 53-413, Biuro: w Sky Tower Wrocław. przy ul. Gwiaździsta 62, piętro 12 nr lok. 2, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000717286, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy KRS, posiadająca NIP: PL8992840746, wysokość kapitału zakładowego i wpłaconego: 10000 PLN. Wszystkie logotypy, nazwy własne, projekty graficzne, filmy, teksty, formularze, skrypty, kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe są znakami zastrzeżonymi i należą do serwisu. Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony WiarygodnaFirma.pl bez zgody właściciela jest zabronione. Serwis WiarygodnaFirma.pl stworzony przez: Krzysztof Wolski