Poczta Polska
Jest to jeden z najstarszych zakładów pracy w Polsce. Firma od samego początku powstała po to aby przekazywać na terenie całego kraju listy i przesyłki. Do 2000 roku praktycznie miała monopol na cały Polski rynek. Dopiero niedawno zaczęły powstawać niewielkie firmy które monotonnie odbierały po kawałku klientów dużej państwowej spółki. Największą porażką Poczty Polskiej okazała się przegrana w przetargu na obsługę Sądów Polskich. Ten kontrakt przejęła nieudolna spółka przez którą teraz wszyscy którzy mają sprawy w sądzie, mają problemy z otrzymaniem na czas wezwania sądowego. Nowa spółka przekazująca wezwania sądowe jest do tego stopnia bezczelna że nawet nie odpowiada na listy i maile wysłane z zapytaniami.
Nowe tereny zdobyte
Poczta Polska już od kilku miesięcy zdobywa nowe tereny które do tej pory były zdominowane przez inne metody przesyłania treści. Po pojawieniu się e-maili spółka akcyjna Poczta Polska notowała spadek listów przesyłanych za pomocą tradycyjnych metod. Dlatego Poczta Polska zawiązała nową spółkę Usługi Cyfrowe i otworzyła internetową platformę do wysyłania korespondencji. Od teraz nie trzeba już wychodzić z domu aby za pomocą placówki pocztowej wysłać jakąkolwiek wiadomość.
Kodeks dobrych praktyk w biznesie
Nowa platforma cyfrowa
Na nowej platformie cyfrowej spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe, można wysłać zwykły list pisany na ekranie komputera w domu. Wystarczy zalogować się do swojego konta na cyfrowej platformie i następnie wpisać tam treść naszego listu. Treść zostanie wydrukowana, zapakowana w kopertę, oklejona znaczkiem i wysłana na adres odbiorcy. Płatności za przesyłkę dokonamy za pomocą przelewu online. Od styczna 2015 roku, klienci Poczty Polskiej mogą również wysyłać listy polecone za pomocą platformy internetowej. Wszystko odbywa się tak samo jak na poczcie tylko że bez wychodzenia z domu a nadawca może liczyć na informację o odbiorze przesyłki. Jest o spore udogodnienie dla firm i instytucji które będą mogły ograniczyć koszty oraz czas spędzony na opisywaniu i wysyłaniu korespondencji.
Kto by pomyślał ?
Jeszcze kilka lat temu gdy w szeregi dostawców paczek i listów wchodziły nowe małe firmy, wydawało się że Poczta Polska może przestać być potrzebna. Jednak zarząd spółki podejmował w tym czasie odpowiednie decyzje. W pierwszej kolejności poczta przeszła restrukturyzację zatrudnienia i optymalizację czasu pracy. Dzięki temu zaoszczędzono na pracownikach i ilości czasu przepracowanego. Po zmianach poczta działa od 10:00 do 18:00 a nie tak jak wcześniej od 8:00 do 21:00. To spowodowało że stworzono jedną zmianę zamiast dwóch. Teraz Poczta Polska zdobywa rynek wysyłek samoobsługowych. To ma obniżyć koszty i zwiększyć satysfakcję z korzystania z usług największej Polskiej firmy dostarczającej paczki i listy.