Partner
Responsive image

Black Friday


2015-11-27

Black Friday

Jest to tradycja poświąteczna rodem z Stanów Zjednoczonych Ameryki. Amerykanie w czwartek ostatniego tygodnia listopada siadają do kolacji dziękczynnej przy tradycyjnym indyku. Następnego dnia wypada piątek i tego dnia wszyscy Amerykanie idą na zakupy. Nazwa tego piątku wzięła się od przesądu sprzedawców w sklepach. Mają oni tego dnia tak dużą liczbę osób do obsłużenia że nazywają to wydarzenie czarnym piątkiem. Ogólnie sprzedawcy cieszą się z tego dnia gdyż przywraca on normalny handel w sklepach tuż po świętach. Zwykle ludzie mają pełne lodówki i dopiero co odpakowali prezenty dlatego nie mają chce iść na zakupy. Dlatego handlowcy przygotowują na ten dzień ogromne obniżki na sklepowych pułkach. Duże rabaty sięgające nawet 40 % standardowej ceny potrafią wyciągnąć sprzed domowego telewizora największego leniucha. To też w czarne piątki dochodzi do scen które obserwujemy na każdych wyprzedażach.


Europejska premiera Black Friday

Black Friday to Amerykański pomysł na przywrócenie handlu w dni poświąteczne. Jednak okazał się on tak dobry że nawet warty skopiowania na innych kontynentach. Handlowcom nie przeszkadza nawet że w Europie święta Bożego narodzenia przypadają na całkiem inny termin. W Europie czarny piątek przypada na zwykły dzień tygodnia który nie jest poprzedzony żadnym świętem. To po prostu skopiowanie metody sprzedaży i testowanie czy się przyjmie a co ważniejsze czy przyniesie większe zyski. W tym roku mogliśmy obserwować Europejską premierę Black Friday. Okazuje się że ten sposób sprzedaży jest na tyle dobry że pojawiły się już pierwsze modyfikacje. Standardem jest wydłużanie czasu pracy sklepów w ten dzień ale nowością jest wydłużanie Black Friday na cały tydzień, a tak właśnie zrobił Orgyn, internetowa platforma która handluje grami komputerowymi.


Black Friday w przyszłości

Po obserwacji mnogości sklepów które przystąpiły do akcji można przypuszczać że w następny rok będziemy mieli powtórkę tylko znacznie bardziej przemyślaną. Po 2015 roku uważamy całą redakcją że sklepy godnie podjęły temat ale firmy które zostały zaskoczone potrafiły w trybie natychmiastowym przystąpić do akcji. Akcję na Europejski rynek przeniosły duże Amerykańskie koncerny które postanowiły przetestować skutki Black Friday na innych rynkach. Akcja jest do tego stopnia ciekawa dla kupujących że mniejsze rodzime sklepy postanowiły pożyczyć pomysł na promocję i również przystąpiły do akcji promocyjnej.

Wiarygodna Firma 2009 – Wszystkie prawa zastrzeżone. © Zawartość strony internetowej WiarygodnaFirma.pl chroniona jest przez polskie prawo autorskie oraz prawo własności intelektualnej. Prawa do serwisu oraz treści w nim zawartych należą do firmy Ads-Center Sp. Zo.o. z siedzibą we Wrocławiu 53-413, Biuro: w Sky Tower Wrocław. przy ul. Gwiaździsta 62, piętro 12 nr lok. 2, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000717286, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy KRS, posiadająca NIP: PL8992840746, wysokość kapitału zakładowego i wpłaconego: 10000 PLN. Wszystkie logotypy, nazwy własne, projekty graficzne, filmy, teksty, formularze, skrypty, kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe są znakami zastrzeżonymi i należą do serwisu. Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony WiarygodnaFirma.pl bez zgody właściciela jest zabronione. Serwis WiarygodnaFirma.pl stworzony przez: Krzysztof Wolski